Monday 14 August 2017

Teknik scalping forex terbaik


Scalping adalah cara dalam Trading Forex untuk memanfaatkan situasi pergerakan harga yang sangat kecil. Bagi mereka yang melakukan Trading Forex dengan cara Scalping atau biasa disebut Scalper, keuntungan 10 sampai 15 poin sehari sudah cukup yang penting adalah stabilitasnya. Bagi para Scalper keuntungan 10 poin lebih mudah mereka dapatkan dalam setiap transaksi yang dilakukan bandingkan harus mencari 100 sampai 200 poin sehari. Kelebihan dengan menggunakan cara Scalping dalam trading adalah mudahnya mendapatkan keuntungan, pergerakan 10 poin bahkan bisa diperoleh pada saat kondisi pasar sedang sepi. Dalam hal ini yang harus di perhatikan adalah jumlah pembayaran yang dilakukan, sebab seseorang akan lupa karena sangat seringnya keuntungan, harga sedang bisa berubah arah dengan cepat, akibatnya keuntungan yang didapat akan hilang dengan seketika bahkan akhirnya rugi yang Didapat. Untuk yang senang melakukan Scalping dalam tradingnya, berikut ini saya coba memberikan sebuah Strategi Scalping yang cukup akurat dalam menghasilkan 10 sampai 20 poin keuntungan, perhatikan gambar di bawah ini: Indikator yang di pakai: 1. Simpel Moving Average, 13 (Aqua) 2. Rata-rata Moving Average, 13 (Kuning) 3. Moving Average Eksponensial, 5 (Merah) 4. Stokastik, 14,6,6 Cara melakukan transaksi: 1. Lakukan Buy pada Candle kedua, jika Candle yang pertama melewati 2 garis MA (Aqua Dan Kuning) Close di atasnya, MA 5 (Merah) memotong MA 13 (Aqua dan Kuning) dari bawah dan Stochastic hal perpotongan dari bawah menuju ke atas. 2. Lakukan Sell pada Candle kedua, jika Candle yang pertama melewati 2 garis MA (Aqua dan Kuning) Close di bawahnya, MA 5 (Merah) memotong MA 13 (Aqua dan Kuning) dari atas dan Stochastic hal perpotongan dari atas menuju ke bawah. Lakukan hal ini pada Time frame M15, dan lihat pada time frame yang lebih besar untuk melihat trend yang sedang berlangsung (H1 atau lebih), gunakan Lot yang sangat sangat dalam melakukan Scalping. Ingat, penggunaan strategi apapun tidak akan bisa mendatangkan keuntungan bila dilakukan dengan keraguan dan kejujuran. Tidak ada strategiSistem yang 100 Profit. Teknik Scalping Terbaik yang banyak kita jumpai saat ini adalah dengan menggunakan minimal 3 indikator, bahkan ada yang menggunakan hingga 7-10 indikator contoh saja indikator yang digunakan oleh maha guru Suaidi dan mampu menghasilkan keuntungan hingga 600 perbulan konsisten. Bahkan menurut salah seorang teman saya mengatakan bahwa anak dari bos Suaidi yang masih berumur 12 tahun bisa profit di forex sampai 2000 selama satu bulan. Sungguh hal yang sangat luar biasa. Bukan itu tidak terlepas dari bimbingan. Cerita lain yang tidak kalah menariknya dari forum IMT5, salah satu membernya yang bernama Indra yang juga biasa dikenal dengan nama indrascalper, mampu menghasilkan keuntungan hanya 3000 dalam hitungan hari dari teknik scalpingnya di USDCAD, GBPUSD, EURCHF dan yang lucu banyak broker yang membanned akunnya sehingga Indra scalper saat ini menggunakan nama orang dengan keuntungan yang wajar. Dari kedua kisah sukses di atas, saya mulai tertarik dengan gaya trading scalping (hit and run) dengan gaya saya sendiri. Alhasil saya menemukan sebuah metode atau teknik scalping terbaik menurut gaya trading saya. Berikut kurang lebih tools dan rules-nya: Mata uang hanya 1 doang yaitu lintas curency antara mata uang Euro dengan Swiss France (EURCHF) Time Frame. 5M (5 menit) Indikator. Bollinger Bands (default), CCI, dan RSI (set level 20 dan 80) Jam trading. Bebas pada jam berapa saja anda mau. Buka BUY jika harga disetuh garis bawah bollinger band, disertai RSI tingkat 20, dan CCI mendekati dasar lembah. Begitu pula sebaliknya untuk membuka SELL. Pasang target maksimal 5-8 pips untuk setiap entry. Jika bertentangan arah, lakukan averaging dengan range (jarak) dari OP1 sebesar 20 pips (kalo saya pakai pending order) dengan jumlah lot yang sama. Ketika OP2 tersentuh (rata-rata), pasang Take Profit (TP) 16 pips dari OP untuk OP 2 dan pindahkan TP untuk OP1 ke posisi yang sama (cut loss) untuk OP1. Jangan menggunakan margin lebih dari 10 dari total margin yang anda miliki. Dulu di demo akun sebelum terjun ke real akun. Demikianlah teknik scalping terbaik saya yang sederhana dan sederhana ini. Di samping saya juga menggunakan robot trading. Dan inilah contoh hasil trading gaya scalping forex saya berikut ini tanggal 17 November 2011 di Salah satu broker terbaik dunia yaitu MasterForex. Jika anda berminat jadi scalper bisa juga menggunakan template yang sudah dimodifikasi untuk scalping yang sangat cocok untuk pair EURCHF (download di sini), Selamat mencoba teknik scalping terbaik. Konten Adsense Bagian bawah artikel If You Like This Post, Bagi dengan Teman Saudara Peershehehehe --- nak tergelak tgk tajuknya. Bukan pe tak tau nak letak tajuk kera..tapi sejujurnya..hanya ingin berkongsi Teknik dan ilmu yg tak kalah dengan korang semua. Munkin teknik ini berguna untuk trader yg baru berjinak2 dalam dunia forex. baik. Aku sebenarnya dah 5 taun mjalan kan kerja pemoretan ni. Jadi dah2 mcm2 untung n rugi yg pernah dilalui..n serius sampai skrang pun masih tak berjaya. Hehehehe ni bukti dulu aku menunjukkan kat korang..2 taun lepas. Bukan pe sekarang kenangan..heheheh 3 ari daapt 3000usd tapi skarang aku dah tak berani main besar2. Main pun 10sen 20sen..paling tidak pun 50sen. Tapi serius walau pun kecik. Tapi lau pandai dgn teknik scalping korang boleh 30..40 usd. Lau tak caya korang tgk nii. Ckup laa tu penat aku dok copy copy paste Jadi skrg dok main 10 sen 20sen. Boleh laa boh minyak keta Lanja awek skali skala. Ok..berbalik pada citer tadi. Cara yg aku pakai ini Banyak kelebihan 1-tak butuh modal besar 2-keuntungan berganda (korg tgk laa screen tuu) 3-risiko margin call 4-mcm2 lagi laa keuntungan sampai tak reti nak citer .. seperti yg sedia maklum..dalam forex..memerlukan teknikal..indikator n berita aku mgunakan sedikit indikator n sedikit ilmu teknikal. Berita aku tak peduli sgt Kat bawah ni indicator2 yg aku pakai dalam trading PS TEKNIK N INDIKATOR YG AKU GUNAKAN BERASASKAN PAIR EURUSD N SELAMA 5 TAHUN PAIR TU JE YG AKU MAIN N AKU CADANGAN KORANG PUN JGN LAA TGK PAIR LAIN. TGK EURUSD JE. KERANA UNTUK JANGKA MASA PANJANG. KORANG KAN..MASAK NGAN PERGERAKAN TERSEBUT. Indikator bagi aku asas indikator yg penting. 1.moving rata-rata 200,21 hari 2.zigzag 3.williams persen jangkauan 4.fibo fibo auto margin dalam tak sedar cara pengurusan margin juga terlalu penting..bila korang margin call semestinya pengurusan margin tak ada..secara simple asas pengurusan (untuk cara Aku laa) menyeimbangkan 100 usd .. 100 usd trade 10sen 1000 point margin call 100 usd trade 20sen 500 point margin call 100usd trade 30sen 330 point margin call 100usd trade 40sen250 point margin call 100usd trade 50sen200 point margin call pergerakan eurusd 100-200 skaliskala 300 Pip sehari .. korang main 50sen tersalah buka. Nampak sgt sehari je leh margin call. Utama 40sen 2 ari jer margin call. Jadi bila aku citer mcm tuuu korang pasti nampak murah bsarnyaaa pengurusan margin. Tapi tak tau kang dah tau n letak lam pala otak tentang margin tuu .. jadi kalau mcm tuu tentu kiter nak cara selamat. Kalau nak selamat..ngan modal 100usd tentulaa main 10,20 atau 30sen. - boleh nak main 50sen 60sen. Tapi itu bukan pengurusan..n aku pasti untung cepat..mampus pun cepat. Keh keh keh. Ok senang citerr kita nak main 30sen laa ngan modal 100usd .. bila mau 30sen. Pengurusan 30sen pun penting. Bukan main 30sen terus - buka post1 10sen posting 2 10sen posting 3 10sen jadi kiter trade 30sen dalam 1 masa. Dengan setiap 1post 10senlt - paham. Itu laa secara asas margin. Maknernya andai ada 500usd. Korang pandai2 laaa nak letak 1 post berapa dengan kaedah yg aku ajarkan. Itu aku citer ngan 100usd..n yg aku selalu lakukan. (Tak pernah margin call. Rugi sikit2 jerr..tapi tak pe. Leh scalping balik hehehe) dalam kaedah aku boleh 100usd boleh je nak buka 1.00 usd 1 point. N aku pernah laku kan Dalam masa 2 ari aku daapt 500 usd..nanti aku menunjukkan bukti tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Pengurusan margin kene ada Jgn terlalu cepat nak untung aje..bila sabar sampai masa boleh laa main 1.00usd 1 point ni aku tunjuk ngan kiter takder modal .. maaflah..aku tak tau betol salah Aku hanya cakap kaedah yg aku pakai Selama ini Lulussss. Tentang marginnn Aku sebenarnya blur ni nak cerita Aku coba gak laaa terangkan Untuk yg dah tau tentang kehebatan fibo tak pe laa..aku bercerita tentang yg tak tau ape2 tentang fibo. Hanya menggunakan fibo n zigzag dah bisa untung cara selamat n cepat. Ok aku boh graf terbaru punya. Ni graf chart 15min .. ok Pertama. Bila kiter nak trade. Nak beli atau jual. Jadi 50 50 kannnnnnn. Maknernya kiter tak leh wak ke putusan - berdasarkan titik fibo berada di 38.2 - atas 23.6 - bawah 50.0 maka bagai mana kite nak mdapatkan keuntungan pertama secara scalping..berdasarkan fibo caraa andai bar sampai 23.6 - kene jual andai bar samapai 50,0 - kene buy maka Kiter dah tau kat mana kita nak mula perdagangan. N bila nak tutup trade - tutup perdagangan tersebut. Setelah zigzag pada grafik 1min kuar. Tak kira laa rugi atau untung Bila zigzag kuar tutup teruss Tapi semestinya pada titik tersebut. Korang pasti bisa profit. Korang kene cuba laa sendri Nak senang gi guna pending order. Pada titik tersebut Jadi terjawap sudah nak beli atau jual. Bila sampai pada tempat untuk membeli atau menjual .. jgn letak 30sen teruss. Letak 10sen dulu Bila 10 sen ngah rugi tambah gi 10sen. Insyaallah lau tol2 point. 2post tuu leh profit. Itu korang kene belatih sendiri. Aku hanya citer..setakat 10 15 pip tuu senang2 laaa daapt Resiko pun kurang Tapi kene ingat Zigzag kuar Tutup perdagangan Lau 20sen senang2 daapt 3usd. Heheheheh Korang coba laaa Itu je yg mampu aku cerita Nanti aku citer skill2 hebat lagi Tak leh tunjuk gi beb Keh keh keh. Sambung balik pada pukul 5.30 pagi. Tadi citer tentang chart15minuntuk trade 1min ni tgk chart pada minggu untuk perdagangan hari (boleh tp pada 5min.30min atau 1jam) ps main scalping jgn ikut pergerankan bar. Contoh bila bar jatuh jangan jual dulu Sama juga kalo naik ,, jgn beli Tapi kene tau kat mana bar kan berhenti. Bila layang tau bar tu kan bertukar arah. Baru kiter trade..maknernya. Kite kene sentiasa melawan..tetapi pada tempat yg tepat. Nak tau tempat yg tepat Aper lagi guna fibo laaa. Korang tgk fibo pada chart hari berdasarkan fibo chart minggu. Contoh korang tgk bar 5 ari ke belakang melepasi 38.2. Maknernya step untuk berhenti jadi 50.0 so kiter menunggu untuk trade beli pada 50.0 - bila sampai 50.0 letak 1post 10sen. Jatuh lagi tambah lagi 10sen Jatuh lagi tambah lagi 10sen Ok cukup Kerana pengurusan margin yg kite kira2 dengan balance hanya boleh trade 30sen. Berdasarkan balance 100usd. Lau korang ader lebih lagi..boleh lagi tambah. baik. Bila korang mgunakan kaedah ini..paling kurang korang rugi tak sampai 20usd. (Standerdlaa. Perdagangan hari) jgn la tambah post dekat2..kurang2 20pip..tambah 1post .. nah korg tgk sendiri selepas melepasi 50.0. Mana2 bar tersebut takkan terus jatuh .. aku punya balas kaw2 Yg korang rugi 20usd tadi Compom daapt 50usd Untuk tp plak Kurang2 kuar zigzag 15min atau 30menit. Compom. Daapt profit. Itu secara asasnya. Korang kene belajar laa sendiri mgunakan fibo. Lau mgunakan kaedah ini compom 0 margin call. Rugi dulu standerd la. Jgn margin call sudahh. Sebab tu pengurusan margin yg mcm aku citerkan tu penting. P lau korg tak paham gak. Korang pakai robot laa senang Wakkakakkakka Sambunggg lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiii nantiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Rebat FBS TERBESAR 8211 Dapatkan pengembalian rebat atau komisi sampai 70 dari setiap transaksi yang anda lakukan baik rugi maupun keuntungan, bergabunglah sekarang juga dengan kami trading forex fbsasian ----------------- Kelebihan Broker Forex FBS 1. FBS MEMBERIKAN BONUS DEPOSIT HINGGA 100 SETIAP DEPOSIT ANDA 2. FBS MEMBERIKAN BONUS 5 USD HADIAH PEMBUKAAN AKUN 3. SPREAD FBS 0 UNTUK AKUN ZERO SPREAD 4. GARANSI KEHILANGAN DANA DEPOSIT HINGGA 100 5. DEPOSIT DAN PENARIKAN DANA MELALUI BANL LOKAL Indonesia dan Banyak lagi yang lainya Buka akun anda di fbsasian. ----------------- Jika membutuhkan bantuan hubungi kami melalui: Tlp. 085364558922 BBM. Fbs2009

No comments:

Post a Comment